يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 10:15:41 AM
  • گروه مطلب:| خبر| انرژی| فارسی|
  • کد مطلب:75833
  • زمان انتشار:شنبه 11 آذر 1402-10:3
  • کاربر:

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۹۸ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۸۸ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ |برنت ۷۸ دلار و ۸۸ سنت شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از رویترز، تردید سرمایه‌گذاران نسبت به عمق کاهش عرضه اوپک پلاس و نگرانی در مورد ضعف فعالیت تولید کارخانه‌ای در دنیا قیمت نفت را بیش از ۲ درصد پایین آورده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۹۸ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۸۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۸۹ سنت معادل ۲.۴۹ درصد کاهش ۷۴ دلار و ۷ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت حدود ۲.۱ درصد و نفت آمریکا بیش از ۱.۹ درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.

تولید کنندگان ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجشنبه توافق کردند حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز نفت را در سه ماهه اول سال جاری میلادی از بازار خارج کنند. این کاهش تولید شامل ۱.۳ میلیون بشکه در روز کاهش فعلی عربستان و روسیه هم می‌شود.
اما به نظر می‌رسد تاجران تا حدی نسبت به این طرح تردید دارند. به نظر برخی تاجران، اعضای اوپک پلاس به این توافق پایبند نمی‌مانند یا این کاهش تولید کافی نخواهد بود.
ائتلاف اوپک پلاس که بیش از ۴۰ درصد از نفت دنیا را تولید می‌کند به دنبال سقوط قیمت نفت نسبت به اوج ۹۸ دلار در ماه سپتامبر و در بحبوحه نگرانی نسبت به کند شدن رشد اقتصاد دنیا و ضعف تقاضا برای سوخت، سیاست کاهش تولید را در پیش گرفته است.
کاهش تولیدی که اوپک پلاس در روز پنجشنبه در مورد آن توافق کرد داوطلبانه است و این ماهیت داوطلبانه تردیدهایی نسبت به اجرایی شدن آن ایجاد کرده است.
در آمریکا، جروم پاول رئیس فدرال رزرو این کشور در روز جمعه اعلام کرد بانک مرکزی در مورد نرخ بهره محتاطانه عمل خواهد کرد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر فعالیت تولید کارخانه‌ای در دنیاست که در سطح پایینی باقی مانده و همچنین تقاضا که کاهش یافته است.
مذاکرات برای تمدید آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطین در روز گذشته شکست خورد و درگیری‌ها در غزه آغاز شد. این جنگ در ابتدا از قیمت نفت حمایت کرد چون نگرانی در مورد مختل شدن عرضه نفت را افزایش داده بود، اما تاثیر چندانی بر جریان جهانی نفت نگذاشت.
آمریکا در روز جمعه تحریم‌های دیگری در مورد سقف قیمت نفت روسیه علیه سه شرکت و نفتکش اعمال کرد.
تعداد چاه‌های نفت آمریکا هم ۵ حلقه افزایش یافته و به ۵۵ در این هفته رسیده است که بالاترین رقم از ماه سپتامبر را نشان می‌دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین